Fundacja TECHNOLOGY PARTNERS rozpoczęła projekt SKILLBRIDGE w ramach programu Erasmus+ Alliances for Innovation (Lot 1), który zmodernizuje rozwój kompetencji w szkolnictwie wyższym, kształceniu i szkoleniu zawodowym oraz w przemyśle. Inicjatywa otrzymała 1,8 mln euro finansowania i potrwa trzy lata, angażując 14 partnerów z Polski, Litwy, Chorwacji, Hiszpanii i Serbii. TECHNOLOGY PARTNERS koordynuje projekt jako organizacja z bogatym doświadczeniem w dziedzinie innowacji i w inicjatywach UE.

Jakie działania podejmie SKILLBRIDGE

Projekt wprowadza do programów nauczania kompetencje deep-tech i zrównoważonego rozwoju – obejmujące sztuczną inteligencję, blockchain, Internet Rzeczy, cyberbezpieczeństwo, zaawansowaną produkcję i zielone technologie – aby uczący się i nauczyciele zdobywali praktyczne umiejętności potrzebne w szybko rozwijających się sektorach oraz w ramach zielonej i cyfrowej transformacji Europy.

Model kształcenia prowadzony przez przemysł zapewni laboratoria współtworzenia, naukę opartą na wyzwaniach oraz staże i praktyki projektowane z MŚP, startupami i hubami technologicznymi, działając na rzecz zatrudnienia, przedsiębiorczości i zdolności do innowacji. Projekt zastosuje także foresight strategiczny, aby przewidywać potrzeby rynku pracy i wspierać systemy inteligencji kompetencji.

Planowane rezultaty obejmują:

  • modernizację programów HE/VET;
  • silniejszą współpracę nauki i przemysłu poprzez huby innowacji i inkubatory;
  • wsparcie przedsiębiorczości;
  • utworzenie Centrów Foresightu i Innowacji (CFI) w instytucjach partnerskich, aby zapewnić długoterminową współpracę i zaangażowanie w polityki publiczne.

Dlaczego to ważne

Dzięki powiązaniu rozwoju kompetencji z realnymi potrzebami rynku i priorytetami europejskimi: European Green Deal, Digital Education Action Plan i European Skills Agenda, SKILLBRIDGE wzmacnia zdolność innowacyjną Europy, jej odporność i konkurencyjność, przyczyniając się do realizacji celów SDG 4, 8, 9, 13 i 17.

Więcej informacji można znaleźć w komunikacie prasowym.